Hieronder zie je de verbeterde versie van de opdracht
Procesfase
|
Docenttaak
|
Lesinhoud
|
Voorbereiding
|
Context
|
Belevingswereld: filmster/idool van leerling, sluit dus goed aan
|
Basisplan
|
Opdracht en randvoorwaarden: een paspop maken, waarmee ze laten zien hoe zij gekleed zouden willen zijn, als ze filmster waren.
| |
Doelen
|
Beeldend doel: leerlingen laten zien hoe ze er uit zouden willen zien als zij uit een limousine zouden stappen
Technisch doel: maak door middel van knippen en plakken, en van verschillende stoffen en materialen, een complete outfit.
| |
Receptie
/Oriƫntatie |
Introduceren
|
Beeldcultuur: post-modern
Beeldaspecten: vorm en textuur
Ontwikkelingsfasen op het gebied van kijken/maken:
|
Informeren
|
Beeldbeschouwen: voorbeelden laten zien van filmsterren op de rode loper. Goed kijken naar hoe ze er uit zien en wat voor kleding ze aan hebben.
| |
Instrueren
|
Beeldend Probleem: het is een beetje experimenteren, ze moeten met verschillende stoffen en materialen een outfit bij elkaar zien te maken. Ze moeten dus experimenteren welke stoffen en welke materialen goed samen gaan.
| |
Productie
/Uitvoering |
Observeren
|
Beeldend Vermogen: Werkelijkheid nabootsen, ze moeten ‘echte’ kleren maken.
|
Begeleiden
|
Werkprocessen: knippen en plakken
| |
Afronden
|
Lokaal/tijdsmanagement: We stoppen ongeveer 15/10 minuten van te voren, aangezien er redelijk veel is om op te ruimen.
| |
Reflectie
/Nabeschouwing |
Nabespreken
|
Reflecteren: alle leerlingen laten hun creaties zien.
|
Beoordelen
|
Beoordelingscriteria (rubric)
- Is de outfit compleet?
- Zijn er minstens 2 verschillende stoffen en 3 verschillende materialen gebruikt?
| |
Presenteren
|
Presentatievorm: alle leerlingen laten hun creaties zien.
| |
Evaluatie
|
Evalueren
|
Opdracht en randvoorwaarden
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten